Školy s nainstalovaným pro-kognitivním osvětlením
Realizované instalace ze tříd, kde již světla mají. Jak to ve výsledku vypadá a jak jsou s nimi žáci a učitelé spokojeni se můžete dozvědět níže.
Gymnázium Na Pražačce
Na této škole probíhal od r. 2018 experiment s pro-kognitivním osvětlením a v průběhu 2 etap bylo osvětlení instalováno v celé budově.
Dle slov pana Martina Kašpara, ředitele Gymnázia Na Pražačce, je osvětlení velice příjemné, jak pro něj osobně, tak pro jeho kolegy vyučující, a pozitivní reakce přichází i od studentů - v učebnách s instalovaným osvětlením se cítí lépe.
Osvětlení přineslo znatelný pozitivní vliv na pozornost žáků, jejich chování, cítění se ve škole a jejich studijní výsledky.
Výsledky působení jsou doložitelné i objektivně. Ve škole probíhalo opakované testování, které organizovalo ČVUT.
Zpráva z výzkumu vlivu pro-kognitivního osvětlení na studenty a pedagogy pražských gymnázií
Více si o tomto pilotním projektu můžete přečíst např. zde:
Výzkum prokázal pozitivní vliv unikátních svítidel českých vědců




ZŠ Medlánky
Když se v jedné třídě na základní škole v Brně-Medlánkách rozsvítí, vypadá to jinak, než v ostatních třídách. Škola u svých prvňáčků testuje speciální LED svítidla. Ta mnohem víc připomínají sluneční záření a přirozené denní světlo. Zdánlivě banální výměna žárovek podle školy ale pomáhá – a to jak dětem, tak učitelům.
Celý článek Českého rozhlasu Lepší světlo pro děti i učitele. Základní škola v Brně-Medlánkách testuje speciální osvětlení třídy
Do které školy dodáme svítidla příště?
Brzy o tom budete moci hlasovat.